dinsdag 6 september 2016

è kluchtje over e Kortrikzaan, en Ieperlink en è Poperingenoare

Kluchtje
E Kortrikzaan, en Ieperlink en è Poperingenoare komen op è dag de geest tegen, de geest van Ali Baba die leeft in een flesche.
Zegt die geest… ‘ik kun junder ’t eeuwig en t gelukkig joenk leven geven, moar, up één condietje… up één voorwaarde
Je meugt etwot in ’t water van joen stad smieten en anket nie weere vinden, toen krieg je t eeuwig en t gelukkig leven, moar…
Anket wel were vinden, goa je gie direct ter plekke dooad… verstoaj-t?
Den Kortrikzan begint, en e smit ze dink in de Leie.
En de geest duukt der achter en twi seconden loater komt’n were boven met è tote pik, è tandestoker in zijn handen… en de Kortrikzaan is ter plekke doad gegaan.
En den Ieperlink smiet zijn dink in de vesten, en de geest zoekt en zoekt, en vindt achter euren in dat vuul sop die kopspelle en bringt em boven… Den Ieperlink valt doad onder de Rieselpoorte …
En toen is ’t den toer van de Poperingenaore, ne smiet zien dink in de vleterbeke en wandelt up zien duuzende gemak naar huus. De geest dukt de Vleterbeke in en zoekt, en zoekt, è dag en è nacht, è nacht en è dag, è weke è vjiertien dagen è moand en uitendelik gift de geest het op… potverdikke dat e nu nog nooit gebeurd… wuk ej je gie doar in e smeten?


Ewel zegt de Poperingenaore, e we geweune e bruustablette …. 


Blague
Un habitant de Courtrai (een Kortrijkzaan), un habitant d’Ypres (een Ieperling) et un habitant de Poperinge (een Poperingenaore)rencontrent un jour un esprit, c’est l’esprit d’Ali Baba qui vit dans une bouteille.
L’esprit leur dit : je peux vous offrir la vie éternelles, heureuse et jeune, mais il y a une condition…
Tu peux jeter dans l’eau de ta ville quelque chose que tu choisis et puis si je ne parviens pas à retrouver ce que vous avez jeté, tu auras la vie éternelles, jeune et heureuse.
Mais, si je parviens à retrouver votre objet, tu meurs sur place…
Le ‘Kortrikzaan’ commence, il jette un truc dans la Lys.
L’esprit plonge et au bout de deux secondes il remonte avec un cure dent dans ses mains. Le Kortrikzaan meurt sur place.
Alors l’Ieperlink jette son truc dans l’eau des remparts, l’esprit plonge et cherche et cherche, et au bout de quelques heures dans l’eau il remonte avec une épingle… le Ieperlink meurt sous la porte de Lille.
Et alors, le Poperingenoare son tour. Il jette son truc dans le Vleterbeke et puis il retourne à son aise vers sa maison. L’esprit plonge dans le Vleterbeke et cherche, cherche et cherche, une journée une nuit, encore une nuit et une journée, une semaine, une quinzaine, un mois et puis l’esprit abandonne… ça alors, dit-il, cela ne m’est jamais arrivé. Que-est-ce que tu as bien pu jeter dans l’eau de ta ville…
Eh ben, bien simple, disait le Poperingenaore, c’est un comprimé effervescent…   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten